Deze website maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.

Terug

Mijn HP probook loopt steeds vast ?

E van Ginkel

12-06-2014 | 23:32

Hallo.

 

Mijn HP probook 4720 loopt regelmatig vast. Dit doet hij hoofdzakelijk als hij op de batterij draait. Staat hij aan de oplader dan doet hij het goed. Batterij is al vervangen maar dat helpt niet. Kunt U mij vertellen wat dat kan zijn en wat reparatie eventueel kost.

 

Vr. Groet, E van Ginkel.


  

2 Antwoorden

Antwoord van
13-06-2014 | 08:41

Dag E. van Ginkel,

Ik zou een schijfcontrole uitvoeren.
Open Deze Computer.
Klik met rechts op de C: of system schijf en kies Eigenschappen.
Kies in het tabblad Extra "nu controleren".
Vink dan beide opties aan. Daarna OK. Je krijgt een mededeling dat je dan opnieuw moet opstarten. Doe dat.
Bij de nieuwe opstart wordt de schijfcontrole uitgevoerd.
Dit kan 1 of soms wel 2 uur duren.

Mocht u er niet uitkomen dat wil ik het opschoningsproces wel voor u uitvoeren met een extern "clean" programma, hiervoor reken ik € 30 ex btw en de kilometers x € 0,19 vanaf mijn woonplaats Beuningen gld naar u toe.

Ik hoor graag van u

Eelco van Vliet
www.gebruiktepc.nl
persoonlijk advies en online verkoop!


Antwoord van
13-06-2014 | 14:05

Geachte Heer van Ginkel,

 Dat is een heel bijzonder probleem wat u omschrijft, mijn vermoeden gaat richting het feit dat uw laptop als deze op de batterij werkt, een te lage spanning krijgt van de accu, en als de laptop op het stroomnet is aangesloten hij wel voldoende spanning krijgt om goed te kunnen functioneren. Dit zou een intern circuit kunnen zijn op het moederbord wat defect is, en dit kan aardig in de prijzen lopen om dit te repareren, misschien wel 200 tot 300 euro.

 Verder kan het ook nog met de Powermanagement van Windows te maken hebben (Energiebeheer in de Nederlandse versie), hier zitten namelijk een aantal profielen in, bijvoorbeeld voor als de laptop op het stroomnet is aangesloten, als de laptop alleen op accu gebruikt wordt, en dergelijke, het zou ook kunnen zijn dat in deze profielen iets niet goed ingesteld staat, waardoor uw laptop vastloopt.

 Dit is heel moeilijk te analyseren zonder verdere informatie van uw laptop te zien. Ik kan u het volgende aanbieden: U kunt ons in eerste instantie kostenloos naar uw probleem laten kijken, op onze website (www.computershop-online.nl) onder het kopje "Computer Reparaties"hebben wij een hardware/software analyse tool staan, die u op onze website kunt downloaden en installeren op uw computer, de instructies staan er netjes bij vermeld. Hier komt uiteindelijk een rapport uit. Dat rapport kunt u daarna naar ons sturen via ons ticketsysteem, die u ook op de zelfde pagina kunt vinden.Hierdoor wordt heel eenvoudig een ticket aangemaak, die automatisch binnenkomt bij onze Support afdeling. Na dat wij dit rapport hebben beoordeeld kunnen wij contact met u opnemen. 

Vanaf afstand kunnen wij dan uw computer overnemen via het bekende TeamViewer, zodat we dan op afstand kunnen kijken in uw instellingen of wij het probleem voor u kunnen oplossen.

 Mocht op afstand oplossen ook niet mogelijk zijn, kunnen we daarna altijd eventueel een afspraak met elkaar maken, dat wij dan bijvoorbeeld naar u toe komen, of dat u naar ons toe komt.

 Wij zijn gecertificeerd met diverse certificaten van Microsoft.

Verder zijn we in het bezit van het ICTWaarborg, Qshops en het Webwinkel Keurmerk.

Ik zou zeggen, neemt u volledig vrijblijvend eens een kijkje op onze website, dit is www.computershop-online.nl . De genoemde informatie vindt u dus onder het kopje "Computer Reparaties", en wellicht kunnen wij u verder van dienst zijn.

U kunt ons ook altijd bereiken via info@computershop-online.nl, of telefonisch via 045-7501835 of 06-40303593.

 

Met vriendelijke groet,

G.P.M. Meertens

Computer Shop Online

www.computershop-online.nl